Sunday, July 12, 2009

dalam mimpiku~

3.37 am

Bru bgn dr tdo pas dpt mimpi yg mengingatkan aku bhw hidup kt dunia ni xlma, n pintu taubat sntiasa tbuka, slagi nyawa xkluar dr halqum. huhu. slalu sgt dpt mimpi cmni. Allah tu Maha Penyayang kan, maybe sbb kdg2 kita tlupa, so Dia ingatkan kita.

Dalam mimpi tu, aku dpt taw yg aku ada pnyakit, n ada beberapa saat ja lg utk idup. cepat2 aku carik mak, abah n adik bradik utk mintak maaf. aku peluk, aku cium diorg smbil nanges2. time tu aku nyesal sbb xbnyk buat kebaikan masa hidup, n bila da xsempat bru rasa cm erghhhhh~

den aku pesan kt sume, slalu la mntak doa kt Allah, bg pnjg umo n sihat tubuh badan, sbb aku dulu jrg buat cmtu, sbb tu umo aku xbpe pnjg. huhu. mak ckp dia akan doakan aku hari2. abah snyap je, tkejut n sedih. pastu roh aku pon kuar.

pastu aku terjaga, syukur sgt2, sbb tu mimpi je. sries rsa cm mati hdup balik. at least aku taw pintu taubat blum tutup lg. takut mengenangkan dosa yg bnyk gler. huhu. hakikatnya hidup time A level ni, hari2 bgn pagi bkn fikir cmne nk tingkatkan iman, bsedia nk hadapi kematian, tp pk psal assignmnent, homework, exam. n pk psal bnda remeh yg buat aku xbsyukur dgn apa yg aku dpt. nk itu, nk ini. seolah2 nk hdup kt dunia ni slama2nya, mcm mati tu xkan dtg. padahal mati tu bole dtg bla2 msa je.


Ya Allah, ampunkan dosa2 ku. Matikanlah aku dlm iman. :(

~Amin~



(^______^)

1 comments:

Pika pongpong said...

alhamdulillah..
u shud be grateful sbb dpt mimpi mcm tu..sbb tue tndenye Allah sygkn yanie..

hdup mcm burung..sayap dunia dan sayap akhirat perlu sentisa seirng seimabgn dan jgn ada yg trtnggal d blakang sbb dua2 pn amanah dr Nya yg perlu djaga..

all the best..may Allah bless all of us..
:))

ur number,,,,, :p